Κάθε μικρή και μεσαία επιχείρηση αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα: Πώς θα κάνω νέους πελάτες; Δες εδώ 5 δοκιμασμένα εργαλεία που κάνουν τη διαφορά.
Ένα αφιέρωμα στο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει κάθε επαγγελματίας και επιχείρηση που συντηρεί ένα κατάστημα, ιατρείο, e-shop ή παρέχει υπηρεσίες.
Από που θα αντλήσω νέους πελάτες;
Ο πιο άμεσος τρόπος να αντλήσετε νέους πελάτες είναι το διαδίκτυο. Κάθε επιχείρηση πλέον μπορεί με προσβάσιμο τρόπο να διαφημιστεί στο internet.
Ως ενδεικτικό της τάσης που επικρατεί στην αγορά δες τα στατιστικά που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Συνδέσμου, ειδικά για τα e-shop παρατηρείται αύξηση στις αγορές έως και 134% εβδομαδιαίως σε σύγκριση με το 2019.
Ποια είναι τα εργαλεία μου;
Μια σύντομη ματιά στα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου με σειρά προτεραιότητας:
- Η ιστοσελίδα ή το e-shop σου
- Οργανική προβολή στο Facebook, Instagram και λοιπά Social media
- Οργανική προβολή στη Google
- Πληρωμένη διαφήμιση στα Social media
- Διαφήμιση μέσω της Google
Τα εργαλεία αυτά αποτελούν διαδοχικές «στάσεις στο ταξίδι» σου προς την αύξηση των πελατών σου.
1. Ιστοσελίδα / e-shop
Εδώ ξεκινάει το ταξίδι σου! Πάνω από 5.000 καταστήματα βασίζονται στην ιστοσελίδα τους για την πλειοψηφία των πωλήσεών τους (GR.EC.A). Ενδεικτικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα ή το e-shop τους για την εύρεση νέων πελατών:
- Εστιατόρια, καφετέριες & fast food
- Ενοικιαζόμενα δωμάτια & ξενοδοχεία
- Κομμωτήρια, περιποίηση νυχιών & περιποίηση σώματος και προσώπου
- Γυμναστήρια & Personal trainers
- Κέντρα αισθητικής, διαιτολόγοι
- Καταστήματα κινητών τηλεφώνων & ηλεκτρικών συσκευών
- Γιατροί & εξεταστικά κέντρα
2. Οργανική προβολή στο Facebook, Instagram και λοιπά Social media
Απαραίτητη στάση του ταξιδιού η οργανική προβολή στο Facebook με αυθεντικό περιεχόμενο. Με 2,8 δισεκατομμύρια χρήστες το δ' τρίμηνο του 2020 το Facebook και οι συναφείς υπηρεσίες του (Marketplace, Instagram, Messenger, Whats app) για πολλούς χρήστες στην Ελλάδα είναι η βασική τους επαφή με το διαδίκτυο. Από την αναζήτηση προϊόντων στο Marketplace, την ενημέρωση μέσω των Facebook pages και την άμεση επικοινωνία μέσω του Messenger οι χρήστες αφιερώνουν κατά μέσο όρο 58 λεπτά την ημέρα μόνο στο Facebook app!
3. Οργανική προβολή στη Google
Επόμενη στάση η χρήση του «οικοσυστήματος» της Google για την προσέγγιση υποψήφιων πελατών. Με 40.000 αναζητήσεις το δευτερόλεπτο και ένα ολόκληρο σύστημα από εφαρμογές και πλατφόρμες (google search, google business, κινητά android, χάρτες, google news, google products κ.λπ..) η Google είναι η «βασίλισσα» του διαδικτύου.
4. Πληρωμένη διαφήμιση στα Social media
Καθώς οι ανάγκες για προσέγγιση μεγαλύτερου κοινού αυξάνονται, ο μόνος τρόπος να προβάλλετε αποτελεσματικά το οργανικό σας περιεχόμενο (βλ. εργαλείο 2) στα Social media είναι η πληρωμένη διαφήμιση. Έτσι θα βγείτε από την «κοινωνική σας φυσαλίδα». Το Facebook και όλες οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σας παρέχουν τα εργαλεία για να στοχεύσετε σωστά τους πελάτες που επιθυμείτε και να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη σας.
5. Διαφήμιση μέσω της Google
Ίσως η πιο σημαντική στάση στην προσπάθεια να βρείτε νέους πελάτες είναι η διαφήμιση στο οικοσύστημα της Google μέσω του Google Ads. Με αυτόν τον τρόπο θα προσεγγίσετε με στοχευμένο τρόπο πελάτες μέσω πολλαπλών μέσων που περιλαμβάνουν τα αποτελέσματα αναζήτησης, το δίκτυο συνεργατών της Google (ειδησεογραφικά site τρίτων, blog) και την πλατφόρμα του gmail.
Επίλογος
Επιλέξαμε να σου παρουσιάσουμε πρώτα τα εργαλεία οργανικής προβολής. Ξεκινώντας από το βασικό σου εργαλείο, την ιστοσελίδα ή το e-shop σου, κάθε επιπλέον εργαλείο που χρησιμοποιείς σε βοηθά να προσεγγίσεις όλο και περισσότερους πελάτες.
βάλε τις σωστές βάσεις και προχώρα με σιγουριά!
Έλα να φτιάξουμε μαζί τα εργαλεία σου και ξεκίνα σήμερα να βρίσκεις νέους πελάτες!